Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat.

CNIPMMR face urmatoarele precizari:

  1. In prezent contribuțiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele – Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale – 0,25%
    – Concedii si indemnizații de asigurari sociale de sanatate – 0,85%
    – Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale – 0,15%-0,85% in functie de clasa de risc;
  2. Un simplu calcul arata ca valoarea insumata a acestor contributii este intre 1,25% si 1.95%.

taxa-solidaritate

III. Taxa de solidaritate de 2% reprezinta in mod clar valoarea rotunjita a contributiilor platite exclusiv de angajator. Introducerea unei taxe de solidariate de 2%, platita de angajator, are urmatoarele efecte:

  1. a) Toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de munca si boli profesionale, raportat la valoarea taxei de solidaritate de 2% obtinuta prin luarea in calcul a procentului cel mai mare pentru accidente de munca si boli profesionale.
  2. b) Contributiile platite in prezent au o destinatie precisa, respectiv garantarea platii creantelor salariale, concedii si indemnizații de asigurari sociale de sanatate si asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, in schimb taxa de 2% nu va avea nicio destinatie, fiind alocata, conform bugetului de stat, in mod sigur pentru plata unor cheltuieli sociale.

Dl  Florin Jianu, presedintele CNIPMMR a declarat: „CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%, platita de angajator, deoarece: 1. valoare totala a acestei contributii -2%-  este platita si in prezent, iar destinatia sumelor este clar cunoscuta; 2. taxa de solidaritate nu are o destinatie clara;  3. vor fi generate costuri privind achizitionarea noilor softuri contabile; 4. se produce o bulversare a mediului de afaceri, si in special a IMM-urilor, privind predictibilitatea sarcinilor fiscale.”

Sursa: www.cnipmmr.ro