Patronatul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Constanţa a organizat joi, 14 ianuarie 2021, un eveniment de diseminare în cadrul proiectului  „Women in Business”. La întâlnirea care s-a desfăşurat online, pe platforma zoom, au participat peste 50 participanţi din ţară şi străinătate.

În cadrul evenimentului, au fost discutate multiple proiecte despre antreprenoriat şi despre rolul femeii în zona antreprenorială, fiind împărtăşite experienţa de business, punctele de vedere privind antreprenoriatul feminin în regiunea Dunării, precum şi nevoile antreprenoarelor. În cuvântul său de deschidere, Iulian GROPOŞILĂ, preşedintele Patronatului IMM Constanţa a mulţumit participanţilor, speakerilor şi partenerilor de proiect pentru interesul şi timpul acordat, subliniind necesitatea evenimentelor de acest tip pentru susţinerea antreprenoriatului feminin.

Antreprenoriatul feminin a fost subiectul de interes pentru participanţi, acesta fiind dezvoltat de către speaker-ul Bianca TUDOR, preşedinte al Elite Business Women.  În discursul său, aceasta a detaliat principalele probleme pe care le întâmpină tinerele antreprenoare în propria afacere şi a arătat că una din nevoile principale ale femeilor de afaceri este o structură de modele de performanţă în afaceri. Ea a oferit sfaturi pentru depăşirea acestor provocări şi ponturi pentru a dezvolta busines-ul pe termen lung.

La rândul său, Oana YÜCEL, trainer si coach a susţinut o prezentare despre „Mentalitatea și calităţile unui antreprenor”. Ea a prezentat caracteristicile unei antreprenoare şi obstacolele psihologice din cauza cărora femeile nu îşi încep propria afacere. Totodată, au fost detaliate efectele acestor obstacole, cum pot fi depăşite şi cum poate fi dobândită o mentalitate antreprenorială.

 

Un alt subiect de discuţie dezbătut cu acest prilej a fost despre politicile publice în antreprenoriat. Cornelia ROTARU, președinte al Asociaţiei pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF) România a prezentat proiectul, finalizat recent de catre organizaţie, „Implică-te în politicile publice pentru mediul de afaceri”. Ea a precizat că activitatea centrală a proiectului a constat în elaborarea unei politici publice alternative Legii 252/2003 privind Registrul Unic de Control al întreprinderilor care să elimine procedurile manuale birocratice şi să dezvolte o platformă naţională on-line cu beneficii pentru antreprenori, instituţii publice de control şi legiuitor.

 

În ultima parte a seminarului, Corina DRAGOMIRESCU, vicepreşedintele Academiei de Advocy a arătat în dicursul său nevoia de politici publice în afaceri. Dragomirescu a împărtăşit experienţele referitoare la activităţile de lobby şi de advocacy dobândite de-a lungul carierei, provocările cu care se confruntă majoritatea persoanelor atunci când vor să propună sau să îmbunătăţească politici publice sau legislaţia, ce acţiuni pot fi luate, impactul potenţial asupra activităţilor antreprenorilor şi importanta de a găsi o metodă de a se implica în politici publice, îmbunătăţind în acest fel mediu antreprenorial.

În acea de-a doua zi, respectiv în data de 15 ianuarie 2021 s-a desfăşurat întâlnirea celor 14 parteneri de proiect alaturi de membrii Consiliului Consultativ al proiectului în cadrul căreia a fost prezentat şi validat Agenda de Politici Publice punându-se accentul pe secţiunile revizuite si a fost prezentată structura Strategiei de Sustenabilitate a proiectului.

 

Sursa: Biroul de comunicare al PIMM Constanţa