CREAREA UNEI RETELE SUPORT PENTRU INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII DIN ROMANIA, BULGARIA ŞI REGIUNEA LIGURIA (ITALIA) DIN SECTORUL HIGH TECHNOLOGY
CREATION OF A NETWORK STRUCTURE FOR THE SUPPORT TO LOCAL SME’S IN BULGARIA AND ROMANIA IN THE HIGH TECHNOLOGY SECTOR THROUGH THE SME’S OF REGION LIGURIA
Proiect derulat sub incidenta legii 84/2001 ICE 061966

Patronatul IMM Constanta in parteneriat cu organizatiile CONSORTIUM ODISSEUS REGIUNEA LIGURIA si RAPIV – HTBI VARNA a derulat un proiect pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii din Romania, Bulgaria si Italia. Proiectul transnational a urmarit crearea unei retele de colaborare intre intreprinderile mici si mijlocii din zonele implicate in proiect pentru sustinerea politicilor de dezvoltare industriala din sectorul tehnologiei avansate/ high-technology.

Parteneri de proiect:

  • I.C.E. – Istituto per il Commercio Estero – Promoter de proiect
  • Parteneri, Regiunea Liguria
  • Region Liguria – Coordonator
  • Industrial Association of Genoa (Confindustria) – Coordonator
  • Consortium Odisseus – Project Manager and Executor, Liguria
  • Parteneri, Judetul Constanta
  • Constanta County Council – Sponsor
  • Constanta City Council – Sponsor
  • PIMM (Constanta Association of SME’s) – Project Executor, Constanta
  • Parteneri, Varna District
  • Varna District – Sponsor
  • Industrial Association of Varna – Sponsor
  • RAPIV – HTBI – Project Executor, Varna

Regiunea Varna (Bulgaria) si regiunea Constanta (Romania) au fost identificate ca adecvate pentru implementarea proiectului, datorita existentei unei serii de factori favorabili, cum ar fi:

  • Un context socio-economic caracterizat printr-o tendinta de crestere economica constanta, o crestere a consumurilor interne precum si a cerintelor conform profilului de inovare tehnologica;
  • O pozitie deosebit de favorabila din punct de vedere logistic pentru dezvoltarea de contacte comerciale cu alte tari europene;
  • Un sistem de relatii comerciale consolidate cu tarile straine, in particular cu Italia;
  • Accesiblitatea fondurilor europene de finantare;
  • Afinitati notabile cu Liguria atat in ceea ce priveste populatia, dar si in ceeaa ce priveste expunerea geo-economica la mare.

Scopul principal al proiectului:

  • Dezvoltarea unei retele electronice la nivel transnational si a unei actiuni de cooperare pentru facilitarea dezvoltarii mediului de afaceri;
  • Punerea bazelor unui sistem sustenabil si accesibil la nivel transnational care sa creeze legaturi intre diferiti actori, organizatii, beneficiari directi si autoritati publice pentru o mai buna si mai eficienta coordonare a activitatilor si strategiilor in domeniul high-tech.

Obiectivele Proiectului:

  • Realizarea unui model de colaborare intre intreprinderile mici si mijlocii din domeniul high-tech din tarile partenere pentru a sustine urmatoarele obiective:
  • Cercetarea si identificarea de catre partenerii locali a firmelor din domeniul de interes;
  • Implementarea tehnologiei avansate de catre un personal pregatit in acest sens;
  • Participarea la proiectele comune transnationale.

Instrument operational:
O retea bazata pe:

  • 3 birouri regionale (Genova, Constanta, Varna);
  • Un Portal cu o zona vizibila si o zona pentru administrare www.buroliguria.org;

Portal este dedicat intreprinderilor mici si mijlocii din Romania, Bulgaria si Liguria, aflate in sectorul tehnologiei avansate. Prin intermediul Portalului cele trei regiuni vor putea comunica si stabili legaturi de afaceri. S-a creat totodata posibilitatea de contactare a altor IMM-uri si acumularea de informatii despre activitatea intreprinderilor de inalta tehnologie.

www.buroliguria.org

  • Link-uri pentru Administratiile Publice Locale si alte institutii de interes public din regiunile implicate in proiect.

Graficul de implementare a proiectului:

  • Durata totala: 2 martie 2009 – 31 august 2010
  • Activarea Proiectului: 2 martie 2009 – mijlocul lunii iulie 2009
  • Operatiunile Proiectului: mijlocul lunii iulie 2009 –  31 august 2010

Tabel Activitati – www.buroliguria.org

Proiectul s-a desfasurat in doua etape. Prima etapa, cuprinsa in perioada martie 2009 – august 2009, a cuprins formarea retelei, a personalului si organizarea de intalniri tematice, inclusiv in Constanta. Cea de-a doua faza s-a desfasurat in perioada august 2009 – august 2010 si a cuprins colectarea si difuzarea informatiilor pentru antrenarea comunicarii intre intreprinderi urmarindu-se  stabilirea unor oportunitati de cooperare.

Sectoare vizate:

  • Automatizare si Process Control
  • Componente
  • Domeniul Energetic
  • Logistica si Transport
  • Sanatate
  • Securitate
  • Tehnologia informatiei
View more presentations from patronatimm.