Astazi, 14 iulie 2016, a avut loc lansarea versiunii in limba romana a „Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2016”, editia a XIV-a, editata de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).

Printre personalitatile care au avut interventii s-au  numarat:

  • Florin Jianu, Presedinte CNIPMMR,
  • Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, Presedinte de onoare al CNIPMMR,
  • Ionel Danca, Consilier de stat, Cancelaria Primului Ministru,
  • Sorin Chelmu, Secretar General al Guvernului,
  • Gabriel Biris, Secretar de Stat Ministerul Finantelor,
  • Claudiu Vrinceanu, Secretar de Stat Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri,
  • Mihai Fifor, Senator,
  • Prof. Dr. Ing. Adrian Curaj, UEFISCDI,
  • Dragos Oltenescu, Presedinte FNGCIMM
  • Florin Dobre, Director General CECCAR,
  • Adrian Vascu, ANEVAR,
  • Dragos Ungureanu, Banca Transilvania,
  • Ionut Stanimir, BCR.

Actualul raport de cercetare are la baza interviuri cu 1096 intreprinzatori, principalele concluzii desprinse fiind urmatoarele :

  • 33,58% dintre intreprinderi gasesc evolutia mediului economic din Romania stanjenitoare dezvoltarii iar 48,27% din IMM-uri o apreciaza neutra,
  • Doar 13,78% dintre companii estimeaza ca evolutia mediului de afaceri romanesc pe intreg anul 2016 va fi favorabila IMM-urilor,
  • Birocratia (61,41%), fiscalitatea excesiva (54,74%) urmata de coruptie (45,16%) si controalele excesive (44,98%) sunt dificultatile cu care se confrunta frecvent IMM-urile,
  • Doar 6,72% dintre persoanele investigate considera ca evolutia economica va fi pozitiva,
  • Accesul mai bun pe piete (45,99% dintre firme) constituie principalul efect pozitiv ale aderarii Romaniei la UE asupra IMM-urilor,
  • 81,66% dintre IMM-uri NU intentioneaza sa acceseze fondurile structurale intr-o perioada viitoare,
  • Doar 0,18% dintre intreprinderi a primit aprobarea pentru proiectul depus,
  • Aproximativ 71,99% dintre IMM-urile investigate isi finanteaza activitatile economice din surse proprii.

carta alba1

In cadrul evenimentului, dl. Presedinte Florin Jianu a precizat: “Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2016, cea de-a 14-a editie, ramane publicatia de referinta a Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, lucrarea venind intr-un moment in care mediul economic romanesc aduce o serie de schimbari. Rezultatele Cartei Albe a IMM-urilor prezinta un mediu antreprenorial caracterizat de pesimism cu privire la dezvoltarea mediului economic (13.78% dintre companii apreciaza ca evolutia mediului de afaceri romanesc va fi favorabila IMM-urilor), de dificultati in depasirea problemelor de ordin birocratic (61.41% dintre IMM-uri considera ca birocratia este principala problema in dezvoltarea afacerii) si de lipsa de interes in accesarea de programe cu finantare europeana (81.66% dintre intreprinzatori intentioneaza sa NU acceseze fondurile structurale in perioada urmatoare). CNIPMMR propune o serie de masuri strategice care sa aiba in centrul lor o debirocratizare accelerata, accesul la finantari adecvate (in principal fondurile europene), accesul la piete si internationalizare, dar si reforma administratiei publice, necesitatea unei administratii reactive si implicate fiind, in egala masura, de o importanta covarsitoare pentru bunul mers al economiei romanesti.”

De asemenea, autorul lucrarii, dl. Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, presedinte de onoare al CNIPMMR a precizat: “Valoarea, actualitatea si utilitatea volumului pot fi sintetizate in urmatoarele fatete majore: prezentarea ultimelor evolutii economico-sociale, asa cum sunt percepute de catre intreprinzatorii din Romania in anul 2016, punctarea principalelor probleme cu care se confrunta IMM-urile in primavara anului 2016, caracterizarea esentializata a intreprinzatorilor din Romania, asa cum se prezinta ei  in perioada post criza economica, la nivelul anului 2016, reliefarea unor caracteristici constructive si functionale majore de natura manageriala, comerciala, financiara, inovationala, umana, ale IMM-urilor din Romania, global si pe anumite tipologii si punerea la dispozitie a unui set de prioritati si modalitati strategice si tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri. Astfel, volumul ofera elemente esentiale necesare cunoasterii si valorificarii marelui potential economic si social al IMM-urilor in vederea accelerarii depasirii dificultatilor actuale”.

 

Sponsorul principal al evenimentului a fost CECCAR.

Sponsorii evenimentului au fost: ANEVAR, BCR, Alpha Bank, EximBank, BANCA TRANSILVANIA, SC. CORAL IMPEX SRL, FRC, Sodexo.

Evenimentul a fost sustinut de immromania.ro si revista Economistul.

Partenerul media principal a fost National TV, N24Plus si National FM.

Partenerii media ai evenimentului au fost: Agerpres, Bursa, Curierul National, Privesc.eu si Risco.